13 maart werd Thelocalpackage.nl gelanceerd! Het resultaat van 10 maanden (!!) voorbereiding. Het duurde namelijk wel even voordat we Thelocalpackage.nl ‘publieksproof’ vonden. Wat we in die 10 maanden zoal hebben uitgespookt? Dat laten we je hier zien!
Brainstormen, creëren & schrappen
Wat begon met een ruw en wild idee, moest omgevormd worden tot een ‘businessplan’. We lazen de ene reisblog na de andere en deden een doelgroepenonderzoek om de wensen van de verschillende type reizigers goed in kaart te brengen. Maar deze fase bestond toch wel vooral uit héél veel overleggen! En dan wil je het natuurlijk wel graag leuk houden! Gelukkig valt een overleg prima te combineren met een lekker ontbijt of een drankje op het strand :).


Volgende fase! Op naar een website
Nadat het idee wat verder vorm had gekregen, was het tijd om dit ook digitaal voor elkaar te krijgen. Dit betekent: dagenlang priegelen met knopjes, teksten en foto’s op de website. Nadat we tevreden waren, hebben we een aantal mensen uit onze doelgroep de website laten testen.
Ook was het tijd om wat nieuwe dingen te leren. Zo volgden we een aantal creatieve workshops over Instagram en filmpjes monteren. Altijd fijn om creatief bezig te zijn met nieuwe plannen!




Yes! We gaan op reis!
Zonder aanbod, geen Local Package. Daarom gingen we op reis naar Indonesië om de markt verder te verkennen en potentiële samenwerkingspartners te bezoeken. Werken & op reis zijn: daar moesten we eerst wel even aan wennen.
Met een redelijk strak schema reisden we door Java en Sumatra. We hebben in korte tijd enorm veel mensen ontmoet. Ieder met zijn eigen verhaal en project. Heel inspirerend!






Bijna startklaar!
Eenmaal terug in Nederland hadden we eigenlijk nog maar één doel: de website zo snel mogelijk startklaar maken. Dus: hard aan de slag met de reisblog, het ‘boekklaar’ maken van de bestemmingen en het uitbreiden van ons netwerk. Stiekem lazen we ons ook alvast in in nieuwe bestemmingen en was er af en toe ook tijd voor een klein borreltje 😉


